^Powrót na górę
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

 Uczestniczymy w:

 

 

Alternative flash content

Requirements

KONKURS JESIENNY W GRUPIE SMERFY "Zwierzęta leśne"


Dzieci z grupy "Smerfy" w kolejnym jesiennym tygodniu najwięcej uwagi poświęciły zwierzętom leśnym przygotowującym się do zimy. Wspólnie oglądaliśmy albumy i książki o tematyce przyrodniczej, a następnie rozmawialiśmy o jesiennym lesie i jego mieszkańcach.
Dzieci miały okazję poznać zwierzątka żyjące w lesie, takie jak: sarenkę, jeża, niedźwiedzia, wiewiórkę, sowę, dzika, zająca czy borsuka. Poznały również, jak zwierzęta te przygotowują się do zimy i jakie gromadzą zapasy.
Rozwiązywaliśmy zagadki dotyczące mieszkańców lasu oraz rozpoznawaliśmy odgłosy lasu. Sylabizowaliśmy wyrazy dotyczące leśnych mieszkańców i wskazywaliśmy pierwszą i ostatnią sylabę. Naśladowaliśmy odłosy, jakie wydają zwierzęta oraz wykonaliśmy pracę plastyczną pt."Jeż".
Jako podsumowanie tego tematu dzieci miały okazję wziąść udział w konkursie plastycznym pt."Zwierzeta leśne". Prace te były wykonane różnorodną techniką i bardzo twórcze.
Dziękuję wszytkim dzieciom i ich Rodzicom, którzy wzięli udział w tym konkursie i gratuluję ciekawych pomysłów.

/Marzena Chudek/

Zobacz zdjęcia...

DZIEŃ  PLUSZOWEGO  MISIA

W piątek 24.11.2017 w naszym przedszkolu obchodziliśmy w sposób niezwykły  DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA. Wszystkie dzieci przybyły do przedszkola
w niecodziennych strojach czyli w swoich ulubionych piżamkach. Panie pozazdrościły dzieciom ich wygodnych ubranek i czym prędzej założyły własne piżamkowe kreacje. Gośćmi specjalnymi w tym szczególnym dniu były ukochane pluszaki dzieci. Oczywiście najwięcej było misiaczków- małych, dużych, kolorowych i tych jednobarwnych. Każda grupa obchodziła to święto na własny sposób. Grupa KOTKÓW  od samego rana bawiła się z misiami, na angielskim dzieci poznały misiową rymowankę. Po śniadanku zawitała do nas grupa KRASNALI i wspólnie oglądaliśmy bajeczki, w których głównymi bohaterami były misie "Miś Uszatek", "Miś Paddington" oraz "Masza i niedźwiedź". Następnie bawiliśmy się przy muzyce, dzieci prezentowały i nazywały swoje maskotki. Były wśród nich m.in. puszek, kokardka, bufon, Franek, ale również Lewandowski, Piszczek czy Messi. Kotki zapamiętały wszystkie imiona to dopiero ćwiczenie pamięci. Starszaki rozdzielały maskotki na misie i pozostałe pluszaki, przeliczały, porównywały liczebność zbiorów, ustalały kolejność. Dzieci świetnie się bawiły a przy tym wiele się też nauczyły. Zabawa zabawą ale dla dzieci nie mniej ważny był słodki poczęstunek, na stole królowały w dalszym ciągu misie. Dziękujemy za przepyszne domowe wypieki oraz za wszystkie przyniesione smakołyki. Po południu dzieci swobodnie bawiły się swoimi pluszakami, miały też okazję malować farbami - oczywiście misie. Na zakończenie dnia otrzymały misiowe naklejki, aby przypominały im o tym szczególnym dniu.

/Maria Jaworska - Nowok/

Zobacz zdjęcia...

DZIEŃ  NIEPODLEGŁOŚCI

W tym roku Narodowe Święto Niepodległości przypadło w sobotę, ale przedszkolaki zaczęły świętować już w piątek. Nie dość, że same hucznie obchodziły ten wspaniały dla Nas wszystkich dzień, to jeszcze chciały podzielić się tą radością z mieszkańcami miejscowości oraz gośćmi będącymi na wypoczynku w Goczałkowicach. Ale po kolei... Najpierw spotkaliśmy się w sali Kotków, aby wspólnie obejrzeć ciekawy filmik przeznaczony specjalnie dla dzieci na temat SYMBOLI NARODOWYCH. Przedszkolaki przypomniały sobie "Legendę o Lechu Czechu i Rusie" czyli skąd wziął się ORZEŁ BIAŁY w naszym GODLE. Następnie dowiedziały się jak należy obchodzić się z FLAGĄ POLSKI, oraz jaką należy przyjąć postawę podczas śpiewania HYMNU NARODOWEGO. Po tej krótkiej "lekcji" starszaki z grupy Kotki zaprezentowały przygotowane z tej okazji wiersze, a następnie wszystkie dzieci odpowiedziały na najważniejsze pytania małego patrioty jakie zadał kiedyś Władysław Bełza w utworze "Katechizm polskiego dziecka" - Kto ty jesteś... Na koniec spotkania wszyscy odśpiewaliśmy Hymn Polski przyjmując właściwa postawę. W tych radosnych
i podniosłych nastrojach ruszyliśmy w biało-czerownym korowodzie ulicami Goczałkowic zarażając naszymi uśmiechami przechodniów oraz kierowców.

/Maria Jaworska-Nowok/

Zobacz zdjęcia...

EUROPEJSKI DZIEŃ ZDROWEGO JEDZENIA I GOTOWANIA

    W komunikacie Reprezentacji Komisji Europejskiej w Polsce czytamy: ..." Około 22 mln. dzieci w Unii Europejskiej cierpi na nadwagę lub otyłość . To jedna z głównych  przyczyn wielu chorób zarówno u dzieci jak i dorosłych . Dlatego też Komisja Europejska rozpoczęła kampanię informacyjną , która ma przekonać obywateli, że zdrowe odżywianie w dzieciństwie znaczy zdrowie w dorosłym życiu . . . Co roku w Europie liczba dzieci z nadwagą rośnie o 400 tysięcy . Jest to wyjątkowo niepokojące zjawisko , gdyż nadwaga i otyłość u dzieci często wywołują problemy zdrowotne , takie jak cukrzyca czy schorzenia wątroby. Także w dorosłym życiu dzieci te są bardziej narażone na choroby serca , raka , nadciśnienie , udar mózgu i depresję . Stąd też pomysł Komisji Europejskiej na zorganizowanie wspólnie z Europejskim Stowarzyszeniem Kucharzy - Europejskiego Dnia Jedzenia i Gotowania ... Nawyki z dzieciństwa mają często wpływ na późniejszy styl życia . Można zatem założyć , że dzieci , które poznają zalety zdrowego odżywiania i wiedzą jak świadomie wybierać produkty żywnościowe , będą w dorosłym życiu prowadzić zdrowy styl życia ..." 8 listopada w naszym przedszkolu dołączyliśmy do tej kampanii i przeprowadziliśmy szczególny " Dzień Zdrowego Jedzenia i Gotowania " bo nasze przedszkolaki same przeobraziły się w "Małych Kucharzy " i pod troskliwym okiem Pani Moniki naszej przedszkolnej kucharki jej pomocnicy Pani Iwony oraz Pań nauczycielek i Pań oddziałowych PRZYGOTOWYWAŁY kolorowe I i II śniadanie w postaci kanapek , truskawkowego jogurtu oraz owocowych szaszłyków a do obiadu pomagały przy gotowaniu zupy jarzynowej oraz krojeniu surówki jarzynowej . Był to bardzo aktywny dzień i nie mniej aktywnie dzieci zjadały to co pomagały przygotowywać . Mamy nadzieję , że nasze wspólne - czyli Rodziców , Dzieci i Pracowników Przedszkola starania , KTÓRE PRAKTYKOWAĆ POWINNIŚMY KAŻDEGO DNIA nie pójdą na marne i przyczynimy się do najważniejszego dla nas wszystkich DOBREGO ZDROWIA - KTÓREGO WSZYSTKIM ŻYCZYMY !!!

/Halina Piszczek/

 

Zdrowo jemy, zdrowo gotujemy, zdrowo przyrządzamy posiłki. KOTKI

Zobacz zdjęcia...

UROCZYSTOŚĆ PASOWANIA NA PRZEDSZKOLAKA W GR. MISIÓW

Ach co to był za dzień - w czwartek 26.10.2017 roku dzieci z grupy " Misie " w poczet prawdziwych przedszkolaków wkroczyły i przysięgę prawdziwego przedszkolaka złożyły : ... " Uroczyście przyrzekamy : Bawić się w przedszkolu grzecznie - wesoło, ale też bezpiecznie . Próbować każdej potrawy , aby mieć siłę do dalszej zabawy . Dzielić się zabawkami z innymi i żyć w zgodzie ze wszystkimi . Rączki mydłem myć dokładnie i " dzień dobry mówić ładnie . Z uwagą słuchać każdego , a zwłaszcza kogoś dorosłego . Być radością taty i mamy bo tak bardzo ich kochamy . " Temu ważnemu wydarzeniu towarzyszyły spore emocje , ponieważ był to nasz pierwszy występ przed tak liczną publicznością - naszymi kochanymi Rodzicami , Panią Dyrektor Przedszkola i Paniami Nauczycielkami . Dzieci zaprezentowały wiązankę wierszyków i piosenek o tematyce przedszkolnej , pasowania na przedszkolaka . Opowiedziały jak to ważne być przedszkolakiem , pocieszały MISIA , który pierwszy raz przyszedł do przedszkola bez mamy i był baaardzo zapłakany - na pociechę jak na prawdziwego przedszkolaka przystało nie zostawiły go i razem z nim zatańczyły i pogimnastykowały się . Uwieńczeniem artystycznego występu był akt pasowania na przedszkolaka . Dyrektor placówki Pani Ewa Chojkowska podchodziła do każdego przedszkolaka z ogromną kolorową kredką , dotykają każdego w ramię wypowiadała słowa - " PASUJĘ CIĘ NA PRZEDSZKOLAKA " . Nie zabrakło uśmiechów , radości z powodu  rodziców obecności ale także pamiątkowych dyplomów i nowego przyjaciela MAŁEGO MISIA ,o którego na pewno ich nowi opiekunowie dobrze zadbają w swoich domach . Nie zabrakło także małego co - nie -co czyli smacznej szarlotki i słodkich witaminowych lizaków . Gratulujemy wszystkim Rodzicom i ich pociechom  , które dołączyły do dumnego grona przedszkolaków ! ! !

/Halina Piszczek/

Zobacz zdjęcia...

„W KRAINIE ZMYSŁÓW” – WYJAZD DO CENTRUM EDUKACYJNO-LECZNICZO-REHABILITACYJNEGO DLA DZIECI I MLODZIEŻY "ZAMECZEK"
W RUDOŁTOWICACH

 W dniu 25.10.2017r. nasze przedszkolaki z grupy Krasnali w ramach integracji oraz prowadzonej przez nauczycielki innowacji pedagogicznej pt. „Słyszę, widzę i  czuję… – na tropie zmysłów” odwiedziły Zameczek w Rudołtowicach, czyli Centrum Edukacyjno – Leczniczo – Rehabilitacyjne dla dzieci i młodzieży. Tematem przewodnim spotkania była „Kraina zmysłów”. Dzieci miały możliwość zobaczyć i spróbować poznać otaczający świat, tak jak na co dzień ćwiczą swoje zmysły i ciało ich rówieśnicy oraz młodzież z Ośrodka. Terapeuci zaproponowali nam 5 miejsc związanych bezpośrednio z pięcioma zmysłami (smaku, węchu, wzroku, dotyku i słuchu), w których przedszkolaki bawiły się korzystając ze sprzętów różnorakich, specjalistycznych narzędzi, instrumentów, groty solnej itp. Nasze dzieci początkowo niepewnie, nieśmiało podchodziły do proponowanych przez wychowawców Ośrodka kolejnych zabawowych wyzwań, co stacje otwierając się coraz bardziej. Trzeba przyznać, że terapeutki ośrodka przygotowały dla naszych przedszkolaków moc niesamowitych doznań i na każdym przystanku czekała na nas fantastyczna przygoda i ciekawe zadania. Dzieci miały okazje przejść po niezwykłej ścieżce edukacyjnej, poznając na każdej stacji działanie poszczególnych zmysłów. Pierwszy przystanek i nasze przedszkolaki zapoznały się z gabinetem terapii ręki, mieliśmy okazję lepić w masie rzeźbiarskiej przepiękne ślimaczki i poznać pierwszych kolegów. Pani Bożenka i Ania służyły pomocą i fachową radą. Kolejna stacja pobudziła do działania nasze nosy i języki (węch i smak), a przy okazji mieliśmy możliwość poprzebywać w grocie solnej i uzupełnić niedobory jodu. W grocie przywitali nas Madzia i Grześ oraz pani Ania. W trzecim pomieszczeniu mieliśmy możliwość sprawdzenia naszego zmysłu równowagi; dzieciaki pohuśtały się na specjalnych huśtawkach, przeszły ścieżką po kamieniach sensorycznych, miały możliwość wejść na platformę balansująca, po równoważni oraz specjalną matę masującą. Następnie dzieci miały możliwość poćwiczyć swój wzrok, dopasować kształty do odpowiednich form na ekranie tablicy multimedialnej oraz układać różne wzory z figur geometrycznych na tablicach podświetlanych zwanych Light box-ami.
Na ostatnim przystanku pracowały nasze uszy, gdzie dzieci chodziły po tablicy świetlno – dźwiękowej, wpatrywały się w kolumny świetlno-wodne jednocześnie odpoczywając na łóżku wodnym, miały możliwość słuchać muzyki poprzez całe ciało na łóżku i w kołysce rezystorowej bawiąc się jednocześnie deszczem światłowodów, przedszkolaki mogły zagrać również na przygotowanych instrumentach. Na dzielnych odkrywców czekał również słodki poczęstunek. Dzieci
z ośrodka, bardzo szybko nawiązywały kontakt i chętnie uczestniczyły w całym przedsięwzięciu, dzięki czemu przedszkolaki szybciej zaakceptowały nowe miejsce
i otworzyły się na stojące przed nimi wyzwania. Mamy nadzieję, nawiązać stałą współpracę z Ośrodkiem i kształtować tym samym u dzieci od najmłodszych lat postawę tolerancji, empatii oraz akceptacji dla inności. Serdecznie dziękujemy wychowawcom i terapeutom Ośrodka za tak miłe przyjęcie, za zorganizowanie ciekawych zajęć i sympatyczną atmosferę jaka towarzyszyła podczas nich. Dziękujemy im za życzliwość i wspólnie spędzony czas .

 /Anna Urdzoń, Ewelina Rolska, Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

PROGRAM  WŁASNY "WYBIERAM  SPORT"   W GRUPIE  KOTKÓW

            Dzieci w wieku 6 lat intensywnie się rozwijają zarówno pod względem intelektualnym, jak i fizycznym. Szybki wzrost sprzyja powstawaniu wad postawy, aby temu zapobiec należy od najwcześniejszych lat zwracać uwagę na prawidłową postawę ciała kształtując odpowiednie nawyki z tym związane, jak również zapewnić dzieciom możliwość zaspokojenia potrzeby ruchu. Jest to zadanie zarówno dla rodziców, jak i nauczycieli w przedszkolu.

Aktywność ruchowa ma wpływ na zdrowie psychofizyczne dziecka a jego sprawność wynika z ilości doświadczeń i prób, które może przeprowadzić.
Im więcej ruchu zapewni się dzieciom w okresie przedszkolnym, im więcej możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu będą miały, tym będą zdrowsze.

W trosce o zdrowie i prawidłowy rozwój przedszkolaków należy w sposób jak najbardziej efektywny wykorzystywać czas, który dzieci spędzają w przedszkolu pamiętając
o różnych możliwościach i umiejętnościach dzieci, dostosowując proponowane zajęcia i zabawy do możliwości każdego dziecka. Stopniowanie trudności, zaciekawienie przedmiotem nowatorskie połączenie technicznych możliwości z zabawą ruchową, poznawaniem różnych dyscyplin sportowych, zdrowe współzawodnictwo, wprowadzanie zasad fair play w sporcie oraz wspólny śmiech i radość z osiągniętych wyników to gwarancja zrównoważonego rozwoju: psychicznego, intelektualnego, a także fizycznego.
Te wszystkie elementy zawiera  program własny - „Wybieram sport”.

Właściwa realizacja treści programu powinna w przyszłości umożliwić wytworzenie się właściwych kompetencji u dzieci, ułatwiając im funkcjonowanie w życiu, dbałość
o własne zdrowie i jego rozwój oraz uczestnictwo w różnorodnych formach aktywności ruchowej. Program „Wybieram sport” ma na celu wskazanie dzieciom możliwości uprawiania różnych dyscyplin sportowych, zachęcenie do poszukiwań nowych, nie omawianych na zajęciach, takich, które będą najbardziej odpowiadać dziecku i dawać mu najwięcej satysfakcji. Dziecko nie odkryje w sobie predyspozycji do jakiejś dyscypliny sportowej jeśli nie będzie miało okazji jej poznać, zmierzyć się z nią. Program „Wybieram sport” jest odpowiedzią właśnie na te potrzeby.

/Maria Jaworska-Nowok/

Zobacz zdjęcia...

INNOWACJA PEDAGOGICZNA  "SING & PLAY & LEARN"  W  GRUPIE KOTKÓW

            Poznawanie języków obcych i posługiwanie się nimi we współczesnym świecie jest już nie tylko koniecznością ale staje się normą, do której zaczyna się przywiązywać coraz większą wagę. Dziecko poprzez naukę języka obcego powoli staje się obywatelem świata.  Nauka  języka w okresie przedszkolnym bardzo silnie stymuluje rozwój ogólnej inteligencji dziecka. Im młodsze jest dziecko, tym łatwiej i szybciej przyswaja język obcy, co więcej dzieje się to w naturalny dla dziecka sposób. W pierwszych sześciu latach dziecko przyswaja ogromne ilości faktów oraz informacji, które są przechowywane w pamięci i wykorzystywane w przyszłości. Rozpoczynając naukę języka angielskiego we wczesnym dzieciństwie dziecko szybciej go zaakceptuje co zapewni mu sukcesy w późniejszej edukacji szkolnej. Innowacja pedagogiczna „Sing & play & learn” proponuje zintegrowanie treści metod i celów nauczania w języku obcym z językiem ojczystym. Proces ten może przebiegać niemalże równolegle gdyż dziecko ma kontakt z językiem obcym nie tylko na odrębnych zajęciach językowych, ale jest on umiejętnie wplatany w czasie zajęć właściwych oraz podczas zabawy swobodnej. Założenia innowacji pedagogicznej są zgodne z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego, która za główny cel stawia wsparcie całościowego rozwoju dziecka. 

/Maria Jaworska-Nowok/

Zobacz zdjęcia...

MIESIĄC  BIBLIOTEK  SZKOLNYCH

W dniu 19.10.2017r. starszaki z grupy KOTKI i KRASNALE na zaproszenie Pani Honoraty Dyduch wybrały się do Biblioteki Klas Starszych przy szkole podstawowej w  Goczałkowicach - Zdroju. Spotkanie odbyło się z okazji obchodów Miesiąca Bibliotek Szkolnych i obfitowało w wiele atrakcji. Gościem specjalnym była Pani pracująca na co dzień w Bibliotece Pedagogicznej w Pszczynie. Przygotowała ona ciekawą prezentację mutimedialną na temat etapów powstawania książki. Dzieci brały aktywny udział w zajęciach popisując się swoją wiedzą i pomysłowością. Na koniec wystąpiły dziewczyny z Koła Bibliotecznego, zasypując dzieci mnóstwem interesujących zagadek. Przedszkolaki znały oczywiście odpowiedź na każdą z nich. Dzieci otrzymały w nagrodę coś słodkiego oraz drobne upominki. Dziękujemy Pani Honoracie Duduch za zaproszenie i wspólnie spędzony czas.

/Maria Jaworska-Nowok/

Zobacz zdjęcia...

SPOTKANIE Z PANIĄ KUCHARKĄ- KRASNALE GOTUJĄ ZUPĘ JARZYNOWĄ

 W ramach innowacja pedagogicznej "Słyszę widzę i czuję - na tropie zmysłów..."przedszkolaki z grupy Krasnali uczestniczyły w zajęciach kucharskich.
Z tej okazji naszą grupę odwiedziła Pani kucharka Monika Nikiel. Przybliżyła ona dzieciom w przystępny sposób, czym się zajmuje. Przedszkolaki dowiedziały się  jakie przedmioty są potrzebne kucharzowi w jego pracy, zaprezentowała najczęściej używane nac
zynia i akcesoria kuchenne. Pani Monika opowiedziała przedszkolakom o tym,  jak przygotować posiłek by był smaczny i zdrowy. Zachęciła dzieci do jedzenia warzyw i owoców. Krasnale  miały okazję własnoręcznie przygotować dla siebie oraz dla całego przedszkola  zupę jarzynową. Pani Monika przypomniała przedszkolakom o zasadach bezpiecznego  posługiwania się sprzętem kuchennym. Zwróciła także szczególną uwagę na higienę podczas przygotowania i spożywania posiłków. Przedszkolaki pod fachowym okiem i z pomocą naszego eksperta obierały, kroy i siekały warzywa. Ugotowana przez nasze dzieci zupa krem bardzo smakowała przedszkolakom oraz wszystkim Paniom. Zajęcia te miały na celu rozwijanie samodzielności, umiejętności zgodnego współdziałania w grupie oraz zachęcenie Przedszkolaków do zdrowego odżywiania się. Pani kucharka zademonstrowała dzieciom, że spożywanie zdrowego posiłku może być przyjemnością oraz wspaniałą zabawą. Serdecznie dziękujemy Pani Monice za ciekawą
i pyszną wizytę!!!!

/Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

BEZPIECZNY  PRZEDSZKOLAK

 W dniu 22.09.2017 przedszkolaki odwiedził Pan Policjant Szymon Czysz wraz z Panią Henriettą gościem specjalnym z polsko - niemieckiej wymiany studenckiej. Spotkanie odbyło się pod hasłem "BEZPIECZNY  PRZEDSZKOLAK". Przedstawicielka z grupy KOTKI Ewa Seel przywitała gości w języku niemieckim wierszykiem o przepisach ruchu drogowego. Następnie dzieci wzięły udział w przygotowanych przez Pana Policjanta zajęciach dotyczących bezpieczeństwa na drodze ale nie tylko... Przedszkolaki obejrzały ciekawy filmik i wysłuchały piosenki o światłach drogowych, miały możliwość z dokładnym zapoznaniem się czym dysponuje policjant na służbie (mundur, kajdanki, broń, pałka, itd.), przypomnieli sobie co należy robić w czasie kontaktu z obcym zwierzęciem, oraz ćwiczyli prawidłowe zachowanie się na przejściu dla pieszych.  Spotkanie  zakończyła wizyta sympatycznego, pluszowego Sznupka. Wszystkie dzieci otrzymały kolorowe odblaski, które mają poprawić ich widoczność na drodze.
Dziękujemy Panu Szymonowi Czysz za mile spędzony czas i przypomnienie dzieciom o zasadach, których należy przestrzegać, aby być BEZPIECZNYM  PRZEDSZKOLAKIEM.

/Maria Jaworska-Nowok/

Zobacz zdjęcia...

OGÓLNOPOLSKI DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA 2017

W środę 20.09.2017roku w naszym przedszkolu po raz kolejny świętowaliśmy "Ogólnopolski Dzięń Przedszkolaka".
Z inicjatywą ustanowienia Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka wystąpił Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak.
Ideę tę poparło Ministerstwo  Edukacji Narodowej oraz Sejm który przyjął uchwałę ustanawiającą dzień 20.09.  Ogólnopolskim Dniem Przedszkolaka, podkreślając jednoznacznie wagę edukacji przedszkolnej w rozwoju i edukacji dzieci. Święto to ma przyczyniać się do popularyzacji wychowania przedszkolnego .Termin obchodów Dnia Przedszkolaka nie jest przypadkowy . Jak podkreślają pomysłodawcy święta , druga połowa września to czas gdy dzieci w przedszkolu mają już w większości za sobą okres adaptacyjny , a takie święto tylko je przybliży do tego , żeby w nim się poczuć lepiej.
Dzień Przedszkolaka to niewątpliwie jeden z tych dni w kalendarzu , na który dzieci czekają przez cały rok . Zabawy , tańce , śpiew i upominki - to tylko niektóre z atrakcji jakich dostarczają im ich wychowawcy , pracownicy przedszkola a także Rodzice .To nasze wspólne działanie przyczynia się do wzmocnienia prestiżu przedszkola , a co najważniejsze dostarcza dzieciom kolejnych okazji do bezpośredniego pokazania swoich możliwości , do przeżywania wesołej , beztroskiej zabawy i czerpania radości z bycia przedszkolakiem. Z ogromnym zadowoleniem dzieci przyjęły uroczyste "sto lat", wykonane przez wszystkie Panie. To była i nadal będzie dobra chwila by spotkać się ze wszystkimi - "małymi " i "dużymi", którzy na co dzień na czele z Panią Dyrektor tworzą jedną wielką Rodzinę - co wyraziliśmy  w słowach znanej piosenki : "Bo nasze przedszkole to jedna Rodzina, mały czy duży , chłopczyk czy dziewczynka ...". Prawdziwą radością był również udział naszych przedszkolaków w przygotowanym wyjątkowo przez wychowawców grup właśnie na ten dzień przedstawienia pt." Panie Dzieciom"- Panie  podkreśliły w ten sposób jak bardzo ważne dla nich są ich wychowankowie . Ponad to były " BUMBUMKOWE PORUSZANKI " - wspaniały taniec GUMOLUDKÓW I ROBOTÓW " , "KRĘCIOŁEK" i oczywiście nie kończące się życzenia . Pod czujnym okiem swoich Pań dzieci bawiły się dalej w swoich salach gdzie czekały na nie liczne niespodzianki. Na zakończenie dnia dzieci wyszły do domu z balonami wypełnionymi marzeniami, radością towarzyszącą im w drodze z przedszkola . Mamy nadzieję , że ten dzień na długo pozostanie W SERCACH NASZYCH PRZEDSZKOLAKÓW.

/Halina Piszczek/

Zobacz zdjęcia...

DNI ADAPTACYJNE - W NASZYM PRZEDSZKOLU
 
Dni adaptacyjne w naszym przedszkolu odbyły się kilka dni przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego z udziałem naszych milusińskich oraz ich rodziców , którzy po raz pierwszy przyprowadzili swoje pociechy do nowego środowiska jakim jest nasze przedszkole . Od tego właśnie dnia rozpoczęło się u dzieci ćwiczenie umiejętności radzenia sobie z nową sytuacją m. in. zapoznanie z wychowawcami , opiekunami , warunkami do wspólnej zabawy z rówieśnikami i starszymi kolegami i koleżankami , zapoznanie z częściowym jeszcze w tych dniach rytmem dnia .

/Halina Piszczek/

Jak bawili się nowi przedszkolacy? Zobacz zdjęcia...

SPOTKANIE Z KSIĄŻKĄ

            Nasze przedszkole w ramach akcji Cała Polska czyta dzieciom współpracuje z Gminną Biblioteką Publiczną, z której pani Ania z panią Martą co wtorek zaszczycają nas swoja obecnością przychodząc do przedszkola i czytając dzieciom bajki przyniesione z tejże biblioteki.

Panie czytają i pokazują dzieciom obrazki, a następnie sprawdzają czy dzieci uważnie słuchają czytaną treść, która jest dostosowywana odpowiednio do danej grupy wiekowej. Podczas takich spotkań dzieci mają także przypominane zasady korzystania z biblioteki jak również jak obchodzić się z książką nie tylko tą wypożyczaną z biblioteki, ale także tą znajdującą się w przedszkolu oraz domu. Dzięki takiej akcji dzieci są również zachęcane do odwiedzania i korzystania z biblioteki.

/Dorota Wojciech/

Zobacz zdjęcia...

BOOKCROSSING "WĘDRUJĄCA KSIĄŻKA" W NASZYM PRZEDSZKOLU

W ramach ogólnoświatowej akcji bookcrosing- „Uwolnij książkę”, 8.03.2017 roku w naszym Przedszkolu, oficjalnie otwarto półeczkę z książeczkami. Akcja „Uwolnij książkę” jest adresowana do wszystkich, którzy lubią czytać i chcą się dzielić książkami z innymi.  Naszą akcję rozpoczęto spotkaniem wszystkich grup przedszkolnych. Opisano i dokładnie wytłumaczono dzieciom ideę tej jakże szczytnej akcji wspierającej czytelnictwo wśród najmłodszych i dorosłych. Zaproszona przez nas Pani Ania z Gminnej Biblioteki Publicznej przekazała książki dla dzieci, które zostały specjalnie opieczętowane naklejkami i położone na specjalnie do tego przygotowanej półeczce . Przypomniała dzieciom także, w jaki sposób korzystać z książek, a czego nie wolno z nimi robić. Na zakończenie dzieci zaśpiewały piosenkę  o książeczkach, a Pani Ania i przedstawicielka przedszkolaków Marlenka    z grupy Kotków, oficjalnie przecięły czerwoną wstęgę. W ten oto sposób ,pełni radości możemy już korzystać z naszej półeczki z książeczkami.

Jeszcze kilka słów o całym zamieszaniu… Bookcrossing to społeczna ogólnoświatowa forma popularyzowania czytelnictwa, ruchoma wirtualna biblioteka, bez własnej siedziby, regałów i kart bibliotecznych. Idea Bookcrossingu zrodziła się w 2001 r. w Stanach Zjednoczonych i swoim zasięgiem obiegła cały świat. W Polsce funkcjonuje od 2003 r. wzbudzając duże zainteresowanie i popularność. Bookcrossing, czyli krążąca książka lub książka w podróży, ma na celu podniesienie poziomu czytelnictwa i spopularyzowanie samego faktu czytania. Bookcrossing polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach publicznych (park, pociąg, ulubiony pub, wybrany sklep, teatr, kawiarnia, galeria, kino), jak również w miejscach w tym celu przygotowanych - półkach, stolikach, regałach po to, by znalazca mógł je przeczytać i przekazać dalej. Właśnie taka półka znajduje się w holu naszego Przedszkola. Zapraszamy!

P.S. Prosimy chętnych rodziców o przynoszenie książeczek do wychowawców, w celu przyklejenia na nich specjalnej etykiety. Umożliwi to nam i Państwu szybką weryfikację wędrującej książki.

/Karolina Siedlaczek/

Zobacz zdjęcia...

 WARSZTATY CERAMICZNE W GRUPIE KRASNALI

Praca z gliną bardzo dobrze wpływa na harmonijny rozwój dzieci. Wycisza, uczy skupienia i cierpliwości. Zgniatanie, ugniatanie i wałkowanie gliny zaspokaja naturalną potrzebę dziecka, przygotowuje w ten sposób rękę do nauki pisania. Znakomicie stymuluje i rozwija układ nerwowy. Rozwija wyobraźnię, zdolności manualne i oczywiście jest wspaniałą zabawą.
W lutym przedszkolaki z grupy KRASNALI naszego przedszkola wzięły udział
w zajęciach ceramicznych prowadzonych przez okoliczną artystkę, plastyka, panią Anię Stalmach.

W czasie pierwszego spotkania dzieci dowiedziały się jakim bogactwem naturalnym jest glina i doświadczyły jak doskonałym materiałem do zabawy jest glina, która dała możliwość tworzenia rzeczy w przestrzeni. Poprzez lepienie, ugniatanie, wałkowanie dzieci dały upust swojej wyobraźni i przeżyły radość tworzenia, rozwijając przy tym motorykę palców i dłoni. Wymagało to zaangażowania dzieci, cierpliwości
i koncentracji. Ugniataliśmy, wałkowaliśmy  ginę,  by ostatecznie wyciąć z niej gotową foremką -  kwiatek. Powstały niepowtarzalne prace, które następnie zostały zabrane do wypalenia w piecu, a po kilku dniach znowu przywiezione przez panią Anię do pokrycia szkliwem przez dzieci.

Zabawa z gliną naturalną okazała się doskonałą formą aktywności dziecięcej.
Dzieci poczuły się jak prawdziwi artyści.

Kierujemy serdeczne podziękowania dla pani Ani, która bardzo aktywnie i z dużym zaangażowaniem poprowadziła te jakże ciekawe  i pełne twórczości kreatywnej zajęcia dla dzieci.

Dzieci uczestnicząc z zajęciach ceramicznych znacznie rozwinęły swoją wyobraźnię oraz zdolności manualne. Z prac jakie powstały podczas zajęć przygotowaliśmy wspaniałe niespodzianki-upominki dla Babć i Dziadków z okazji ich Święta. Dzieci obdarowały ich tymi pięknymi kwiatami podczas uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka w naszej grupie.

/Ewelina Rolska, Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

DZIEŃ BABCI I DZIADKA W NASZYM PRZEDSZKOLU

 Dzień Babci  i Dziadka to wyjątkowy dzień, na który czekają z niecierpliwością dzieci. Przygotowując się na to spotkanie włożyły wiele wysiłku i dużo serca
w przygotowanie zarówno upomink
ów jak i programu artystycznego. Dzieci z grupy MISI przygotowały krótką inscenizację o ZŁOTEJ RYBCE, zaprezentowały również tańce oraz piosenki. Wspólny poczęstunek i serdeczne rozmowy zakończyły nasze spotkanie. Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom, którzy pomogli w zorganizowaniu tej uroczystości. Mamy nadzieję, że wspólnie spędzone w naszej placówce chwile na długo pozostaną w pamięci zarówno dzieci jak i Babć oraz Dziadków.

Grupa I KRASNALE z tej okazji zaprezentowała dla najukochańszych gości przedstawienie  o "Małej, smutnej królewnie" oraz krótki program artystyczny,
w którym chłopcy rewelacyjnie zagrali na instrumentach, a dziewczynki zatańczyły piękny taniec rzeszowski "laskowiak" z pomponami. Zachęcamy do zobaczenia zdjęć z tych jakże pięknych i wzruszających uroczystości.

/Maria Rak, Halina Piszczek, Ewelina Rolska/

Grupa MISIE - Zobacz zdjęcia...

Grupa KRASNALE - Zobacz zdjęcia...

RODZINNE BUDOWANIE BETLEJEMEK 2016

        Tradycja szopek bożonarodzeniowych zapoczątkowana została przez św. Franciszka z Asyżu. A wszystko zaczęło się w małej miejscowości Greccio we włoskiej Umbrii, gdzie po raz pierwszy wraz z braćmi franciszkanami św. Franciszek urządził stajenkę betlejemską
z biblijnymi postaciami. Franciszek pragnął w ten sposób przybliżyć prostym ludziom tajemnicę zbawienia. Grotę wypełniono sianem. Braciszkowie złożyli na nim wyrzeźbioną w drzewie figurkę Jezusa, a obok niego ustawili żywego woła i osła.
W postacie Świętej Rodziny wcielili się mieszkańcy Greccio. Odegrali oni na żywo scenę narodzenia. Ten prosty sposób trafił głęboko do wiernych. Z czasem pojawiały się nowe formy szopki, bardziej rozbudowane. Początkowo szopki powstawały tylko przy klasztorach franciszkańskich, jednak z czasem tradycja ich budowania rozpowszechniła się w całej Europie. Najbardziej rozwinęła się we Włoszech, gdzie można je oglądać nie tylko w czasie Bożego Narodzenia. W Polsce tradycja ta zapoczątkowana została u schyłku XIII wieku przez zakon franciszkanów, który w tym czasie osiedlił się w naszym kraju. Do dnia dzisiejszego szopki cieszą się dużą popularnością.

W naszym przedszkolu reaktywowaliśmy dawny zwyczaj w śląskich rodzinach, kiedy to przed Bożym Narodzeniem budowano w domach stajenki, betlejemki, czy też „betlyjki”, tak ładnie w śląskiej gwarze nazywane. W grudniu zorganizowaliśmy Przegląd Rodzinnego Budowania Betlejemek, do którego zaprosiliśmy chętne dzieci
z naszego przedszkola i ich rodziny. Wprawdzie są do kupienia w sklepach piękne szopki, jednak ta trafna idea budowania stajenek wyszła naprzeciw potrzebie pielęgnacji własnej tradycji jak również przyniosła pozytywne wartości w postaci wspólnego czasu spędzonego z dziećmi i pielęgnowała potrzebę bycia razem,
a jednocześnie wyzwoliła bogate emocjonalnie więzi rodzinne. Nasze dzieci nie musiały kojarzyć przygotowań do świąt tylko ze sprzątaniem i zakupami, prezentami ale z czymś wspanialszym – z czasem spędzonym z rodzicami, dziadkami
w niecodziennej adwentowej atmosferze. Do Przeglądu wpłynęło mnóstwo samych przepięknych, ciekawych i bardzo oryginalnych prac. Każda z nich była wyjątkowa, niepowtarzalna. Dzieci i ich, rodziny wykazały się niesamowitą wyobraźnią
i kreatywnością. Wystawa stajenek odbywała się na co dzień na naszym przedszkolnym korytarzu. Wszyscy uczestnicy Przeglądu zostali uhonorowania nagrodami w postaci dyplomów, książeczek i puzzli, które zostały wręczone podczas przedświątecznego spotkania dla rodziców  naszych przedszkolaków pt.
„W świątecznym nastroju”, które odbyło się 21 grudnia 2016r. w sali Urzędu Gminy
w Goczałkowicach-Zdroju. Mamy nadzieję, że pomysł na kultywowanie tej tradycji na dłużej zagości w naszym przedszkolu i w przyszłym roku dzieci oraz ich bliscy ponownie, z podobnym zaangażowaniem wezmą udział w Przeglądzie.

/Ewelina Rolska, Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

 ŚWIĄTECZNE WYPIEKI W GRUPIE KOTKÓW

Świąteczna aura już wisi w powietrzu czas więc na … pierniczki!
Dzisiaj w naszym przedszkolu wszędzie pachniało korzennymi przyprawami. Dzieci poznały składniki potrzebne do wypieczenia pierniczków oraz zasady bezpieczeństwa i higieny podczas ich wykonywania. Nasi podopieczni ugniatali przygotowane ciasto, wałkowali je na cieniutkie plasterki a następnie wykrawali w nich świąteczne kształty. Radości nie było końca…
Następnego dnia, kiedy pierniczki były już gotowe, dzieci ozdabiały je przy użyciu czekolady, lukru, dekoracyjnych pisaków, orzechów, rodzynek, kokosu… Ciężko było się powstrzymać aby nie skosztować J Tak udekorowane pierniczki ozdobią nasze stoły podczas Wigilijnego obiadu w przedszkolu.  Już nie możemy się doczekać…

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

MIKOŁAJ W PRZEDSZKOLU

Gdyby to dzieci tworzyły kalendarz, 6 grudnia pojawiał by się pewnie niemal codziennie ;) Dzień Świętego Mikołaja to dla dzieci wyjątkowe wydarzenie, nie tylko z powodu prezentów ale także rozpoczynającego się okresu wyczekiwania na Boże Narodzenie. Mikołajkowy nastrój w przedszkolu, wyczuwalny był już za jego progiem. Wszystkie przedszkolaki miały w tym dniu ubrane mikołajkowe czapki a wszędzie rozbrzmiewała mikołajkowa muzyka. Jak co roku nasze przedszkole odwiedził zaprzyjaźniony Mikołaj, który przygotował dla naszych podopiecznych paczki a w nich – dla każdego coś dobrego!
W ramach podziękowania za jego dobroć dzieci z grupy MISIE przygotowały krótkie przedstawienie, a pozostałe grupy odwdzięczyły się pięknie zaśpiewanymi piosenkami. Dzień upłynął w miłej przyjaznej atmosferze, pełnej radości i niespodzianek.

/Kamila Domka/

Zobacz zdjęcia...

SPOTKANIE Z GÓRNIKIEM

"Górnik musi węgiel wydobywać

Gdzieœ pod ziemią w kopalni przebywa

Górnik dla nas życie swe naraża

Bo to bardzo niebezpieczna praca".

W dniu 5.12.2016r. odbyło się w naszym przedszkolu spotkanie dzieci z emerytowanym górnikiem Panem Januszem Kabocikiem. Spotkanie rozpoczęło się od krótkiego występu artystycznego dzieci z grupy Smerfy i Kotki. Mali artyści pięknie wyrecytowali wyuczone wierszyki, zaœśpiewali  piosenkę "My górnicy" oraz zatańczyli tradycyjny taniec ludowy "Grozik". Następnie udzielono głosu zaproszonemu gościowi. Pan Janusz zaprezentował dzieciom piękny galowy mundur oraz czapkę  górniczą z białym pióropuszem. Dzieci dowiedziały się do czego służyły poszczególne części prezentowanego ubioru. Nasz gość opowiedział dzieciom znaną "Legendę o Skarbku". Następnie  Zaproszony gość opowiedział również o trudnej i niebezpiecznej  pracy górników w kopalni. Spotkanie to przybliżyło dzieciom postać górnika oraz jego  ciężką pracę. Na zakończenie dzieci bardzo serdecznie  podziękowały górnikowi za przybycie wręczając podziękowanie i upominek w postaci piernikowego ciasteczka.

/Marzena Chudek/

Zobacz zdjęcia...

„BEZPIECZNY PRZEJAZD – SZLABAN NA RYZYKO!”

Bezpieczeństwo, a w szczególności bezpieczeństwo dzieci, to chyba dla każdego z nas priorytet w życiu codziennym. Z pewnością nikomu nie trzeba uzmysławiać jakie konsekwencje niesie za sobą nierozważne poruszanie się po drodze oraz na przejazdach kolejowych.

Mając na uwadze wyniki badań dotyczące bezpieczeństwa pieszych na przejazdach kolejowych, nasze przedszkole włączyło się w ogólnopolską kampanię „Bezpieczny przejazd- szlaban na ryzyko!”

W ramach akcji odbyła się prelekcja dotycząca bezpieczeństwa dzieci podczas przechodzenia przez tory zarówno w miejscach strzeżonych jak i niestrzeżonych. Dzieci miały okazję zapoznać się z podstawowymi zasadami ruchu drogowego w tych obszarach, a także zobaczyć, krótką bajkę przedstawiającą możliwe konsekwencje zachowań nieodpowiednich. Szczególną atrakcją spotkania była wizyta przedstawiciela Straży Ochrony Kolei, który opowiedział dzieciom o swojej pracy. Na koniec nasi podopieczni otrzymali upominki w postaci kolorowanek i zagadek dotyczące omawianej tematyki oraz złożyli przysięgę „Bezpiecznego Przedszkolaka”.
Pierwszym rokiem do bezpieczeństwa jest świadomość zagrożenia, dlatego konieczne jest abyśmy uzmysławiali dzieciom jakie ryzyko niesie za sobą brak rozwagi i ostrożności podczas poruszania się, nie tylko na przejazdach kolejowych ale i na drodze.

/Kamila Domka, Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

DZIEŃ KOLEJARZA W GR. MISIE

    Zbliżający się Dzień kolejarza był pretekstem by dzieci z grupy II MISIE wybrały się na wycieczkę na dworzec kolejowy w Goczałkowicach. W czasie drogi obserwowały znaki drogowe mówiące o tym, że zbliżamy się do przejazdu kolejowego. Miały też możliwość zaobserwowania przejeżdżających pociągów, a także zabezpieczeń – czyli barier i sygnalizatorów świetlnych. Uczyły się bezpiecznego przechodzenia przez przejazd kolejowy. Złożyliśmy również życzenia pani pracującej w dyżurce kolejowej. Po przyjściu do przedszkola dzieci budowały linie kolejowe, dworce, bawiły się w „pociąg”.

/Maria Rak/

Zobacz zdjęcia...

ZAJĘCIA W GR. KRASNALI „OWOCOWE PRZYSMAKI, KTÓRE LUBIĄ DZIECIAKI”

W miesiącu wrześniu w grupie KRASNALI przeprowadziłyśmy cykl zajęć „Owocowe przysmaki, które lubią dzieciaki” w ramach realizowanego w tej grupie programu własnego „Mali badacze, dociekliwi odkrywcy”.

Program powstał  w celu zaspokojenia dziecięcej potrzeby poznawania poprzez działanie i doświadczania oraz chęci do myślenia, ciągłego odkrywania i pogłębiania swojej wiedzy. Głównym celem programu programu jest rozwijanie zainteresowań dzieci wykraczających poza program wychowania przedszkolnego oraz wyjaśnianie zasad rządzących światem, aby dzieci potrafiły w nim samodzielnie działać. Podczas spotkań dzieci tworzą mini laboratorium, w którym odbywają się eksperymenty i doświadczenia na temat wybranego zagadnienia.

Tym razem były to owoce. W naszej sali powstało "Centrum Badawcze" gdzie znalazły się różne materiały i narzędzia do eksperymentowania i doświadczania. Przedszkolaki z grupy Krasnali rozpoznawały i nazywały owoce, poznawały ich budowę (przyglądały się im dokładnie za pomocą lup) poznawały kształt, barwę, smak, zapach. Dopasowywały pestki do odpowiednich owoców, dopasowywały połówki owoców, rozpoznawały je również przez dotyk. Za pomocą wagi ważyły zgromadzone zbiory przyniesionych owoców.

Dzieciaki tworzyły przetwory z sezonowych owoców – (rozumienie istoty pasteryzacji, konserwowanie jedzenia).

W ramach zajęć nasze przedszkolaki z gr. I wykonały szaszłyki owocowe, mus jabłkowy oraz kompoty jabłkowe. Piły również naturalny sok ze świeżo wyciśniętych owoców – jabłka i marchewki.

Nasi najmłodsi mieli również okazję w toku eksperymentu dostrzec zależność pomiędzy zmianą zabarwienia niektórych owoców, a ich zawartością naturalnego kwasu. Wyjaśniliśmy znaczenie skrapiania owoców sokiem z cytryny.

/Ewelina Rolska, Monika Gerlich-Adamaszek/

Zobacz zdjęcia...

(Przepraszamy za niektóre zdjęcia odwrócone do góry nogami. Aby zobaczyć je w odpowiedni sposób należy kliknąć  prawym przyciskiem myszy, następnie  wybrać opcję "Pokaż obraz". Zdjęcie wyświetli się wtedy w prawidłowy sposób.)

Copyright 2014  Przedszkole nr 1 Goczałkowice-Zdrój